Home > Ik wil hulp > Voor mijzelf > Ik ben al cliënt

Veelgestelde vragen:

 

Wat kan ik met mijn pas?

Op uw pas wordt een fictief maandbedrag gestort wat aagepast is aan de gezinsamenstelling. Uw budget is voor een volle kalendermaand. Wanneer u niet uit komt met het budget dan kunt u levensmiddelen kopen volgens de aangegeven prijzen.

Krijgt u uw pas in de loop van de maand, dan is in de eerste maand slechts een deel van het budget voor u beschikbaar.

Het toegekende budget staat vermeld in de "toekenningsemail". Na iedere aankoop ontvangt een bon waarop onderaan een saldovermelding staat.

U kunt zo vaak als u wilt boodschappen komen doen, zolang u maar binnen het budget blijft.

Elke eerste dag van elke maand wordt het budget opgewaardeerd. Let op: Een saldo kan niet meegenomen worden naar de volgende maand.

 

Waar heb ik met mijn pas nog meer recht op?

Met uw pas kunt u gratis kleding, huishoudelijke artikelen, speelgoed en meubels en witgoed verkrijgen. (Hiervoor gelden regels, deze kunt u onderaan de pagina vinden).

 

Het VoedselLoket Almere kent de volgende afdelingen:  

- VLA Supermarkt                                       

- VLA Kleding

- VLA Speelgoed & Huishoudelijk

- MWLA

 

Hiernaast hebben wij nog tal van acties en aanbiedingen in de vorm van diensten die vermeld staan in de maandelijkse nieuwsbrief. Deze acties worden mogelijk gemaakt door sponsoren.

Wilt u op de hoogte bliijven van de acties en aanbiedingen, geef dan hier uw gegevens door.

U kunt in de VLA Supermarkt ook een papierenversie vinden.

 

 

Welke gegevens staan op mijn pas?

Uw pas bevat een uniek nummer. Dat unieke nummer is gekoppeld aan uw dossier in ons kassasysteem. In dit systeem is ook uw foto opgeslagen.

 

 

Waar en wanneer kan ik mijn pas ophalen en wat moet ik meenemen?

Uw pas kunt u ophalen bij de pasuitgifte. U dient zich te legitimeren en tevens wordt er een foto van u gemaakt. Dit om misbruik van de pas te voorkomen. Hierna kunt u direct winkelen in de VLA Supermarkt.

Wij raden u aan een boodschappentas mee te nemen. Ook VLA denkt aan het milieu!

 

Hoe zit het met uw privacy?

Wij proberen uw privacy te waarborgen. Wel kan de toetsingscommissie steekproefsgewijs informatie inwinnen bij uitkeringsinstanties, zoals de Dienst Sociale Zaken van de Gemeente Almere.

 

 

Kan iemand anders boodschappen voor mij doen?

Ja dat kan. U kunt dan bellen naar (036) 750 50 85 en aangeven dat iemand anders uw boodschappen komt halen. Uiteraard is het noodzakelijk dat deze vervanger zich kan legitimeren. 

 

 

Ik ben mijn pas verloren. Kan ik een nieuwe krijgen?

Uw pas is geld waard. Bent u uw pas verloren, meldt dit dan onmiddellijk bij ons kantoor. De eerste keer ontvangt u kosteloos een nieuwe pas. Bij een tweede of volgende keer brengen we € 10,- in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op uw saldo.

 

 

Waarom vind er soms een huisbezoek plaats door het perspectiefteam?

Soms lukt het niet om u op grond van die gegevens het juiste budget toe te kennen. In dat geval komen twee vrijwilligers van het perspectiefteam van VLA bij u thuis om samen met u uw financiën in kaart te brengen en te zorgen dat u het budget krijgt waar u maximaal recht op heeft. Zij maken op korte termijn een afspraak met u of u zal middels uw hulpverlener op de hoogte worden gesteld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waar vind ik de supermarkt van VLA en wanneer kan ik er terecht?

 

De supermarkt van VLA vindt u aan de Steiger 122 in Almere Haven. 
De openingstijden zijn:  

Woensdag
- 13:30 uur tot 16:30 uur
Donderdag
- 09:30 uur tot 12:30 uur
- 13:30 uur tot 16:30 uur
Vrijdag
- 09:30 uur tot 12:30 uur
- 13:30 uur tot 16:30 uur

 

In de supermarkt vindt u een assortiment van ongeveer 160 artikelen die passen in een gezond en evenwichtig basisvoedingspakket.

 

 

 

Huisregels 2017

Klik hier om de huisregels te bekijken