Home > Ik wil hulp > Voor mijzelf > Ik ben al cliënt

Veelgestelde vragen:

Waarom wordt er soms een aparte financiële intake afgenomen?

Meestal levert het aanvraagformulier voldoende informatie op om een juist budget voor u te bepalen.

Soms lukt het niet om u op grond van die gegevens het juiste budget toe te kennen. In dat geval komen twee van onze vrijwilligers van het perspectiefteam van VLA bij u thuis om samen met u uw financiën in kaart te brengen en te zorgen dat u het budget krijgt waar u maximaal recht op heeft. Zij maken op korte termijn een afspraak met u. Of in uw geval een aparte financiële intake nodig is, staat ook in de begeleidende brief.

 

Hoe zit het met uw privacy?

Wij proberen uw privacy zoveel mogelijk te waarborgen. Wel kan de beoordelingscommissie steekproefsgewijs, of als daarvoor aanleiding is, informatie inwinnen bij uitkeringsinstanties, zoals de Dienst Sociale Zaken van de Gemeente Almere. 
Uw aanvraag is getoetst en u krijgt de beschikking over een pas.

 

Waar en wanneer kan ik mijn pas ophalen en wat moet ik meenemen?

Voor uw eerste bezoek aan onze winkel kunt u bij het kantoor uw pas ophalen. Voorwaarde is dat u zich ter plekke kunt legitimeren. Ook wordt er een foto van u gemaakt. Zodat we zeker weten dat niemand anders uw pas gebruikt; bij verlies of diefstal bijvoorbeeld. Neemt u ook voldoende boodschappentassen mee?

 

Kan iemand anders boodschappen voor mij doen?

Ja dat kan. U kunt dan bellen naar (036) 750 50 85 en aangeven dat iemand anders uw boodschappen komt halen. Uiteraard is het noodzakelijk dat deze vervanger zich kan legitimeren. 

 

Wat kan ik met mijn pas?

Met uw pas kunt u gratis boodschappen bij ons doen tot het bedrag van uw maandbudget op is. De hoogte van uw budget staat vermeld in de bijgevoegde brief. Daarin staat ook de periode vermeld dat u van ons aanbod gebruik kunt maken. Uw budget is voor een volle kalendermaand. Krijgt u uw pas in de loop van de maand, dan is in de eerste maand slechts een deel van het budget voor u beschikbaar. Dit afwijkende budget staat ook in bijgevoegde brief.

 

Elke eerste dag van elke maand wordt het budget opgewaardeerd. Let op: aan het einde van de maand vervalt het budget wat eventueel over is. U kunt dus geen geld opsparen.

 

Welke gegevens staan op mijn pas?

Uw pas bevat geen persoonlijke gegevens, alleen een uniek nummer. Dat unieke nummer is gekoppeld aan uw dossier in ons kassasysteem. In dit systeem is ook uw foto opgeslagen.

 

Ik ben mijn pas verloren. Kan ik een nieuwe krijgen?

Uw pas is geld waard. Daarom gaan we ervan uit dat u er zuinig op bent. Bent u uw pas toch verloren, meldt dit dan onmiddellijk bij ons kantoor. U ontvangt dan een nieuwe pas. 
De eerste keer is dat kosteloos. Bij een eventuele tweede of volgende keer brengen we € 10,00 in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op uw budget.

 

Waar vind ik de supermarkt van VLA en wanneer kan ik er terecht?

De supermarkt van VLA vindt u aan de Steiger 122 in Almere Haven. 
De openingstijden zijn:  

Woensdag
- 13:30 uur tot 16:30 uur
Donderdag
- 09:30 uur tot 12:30 uur
- 13:30 uur tot 16:30 uur
Vrijdag
- 09:30 uur tot 12:30 uur
- 13:30 uur tot 16:30 uur

In de supermarkt vindt u een assortiment van ongeveer 160 artikelen die passen in een gezond en evenwichtig basisvoedingspakket. 

 

Hoe zit het met het VLAKleding?

Naast levensmiddelen kunt u op vertoon van uw pas ook winkelen bij het KledingLoket en het SpeelgoedLoket en huishoudelijk. Dit is geheel gratis. In de kledingwinkel kunt om meer informatie vragen.en aanbiedingen voor cliënten

Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en de gratis acties en aanbiedingen voor klanten van VLA, is er een maandelijkse nieuwsbrief. Als wij uw emailadres hebben dan ontvangt u hem automatisch. Krijgt u geen nieuwsbrief dan kunt u hier uw gegevens doorgeven zodat u voortaan de nieuwsbrief per mail ontvangt. Ook ligt er in de winkel een papieren versie.

 

Huisregels 2017

Klik hier om de huisregels te bekijken